Benvingudes i benvinguts al bloc d'Els Verds del País Valencià, assemblea local L'Eliana. Camp de Túria.




dimarts, 29 de setembre del 2009

Complir amb la paraula donada


De ben menuda sempre he pensat, perquè així m'ho han ensenyat, que les persones sols tenim el que som i som el que fem, i més encara, hem de ser jutjats per allò que diguem que anem a fer i després amb total facilitat, impunitat i tal vegada covardia oblidem.
És per aixó que avui estic contenta de poder contar-vos la visita que tindrem el proper 2 d'octubre a València, Oriol Junqueras (ERC) Eurodiputat de los Verdes-ALE, primer candidat de la coalició electoral Europa dels Pobles Verds i gràcies a la qual, en l'últim any de legislatura ocuparé jo el lloc que ara ocupa l'Oriol.

I es preguntareu perquè estic contenta, lógicament la pròpia visita com a valenciana ja m'alegra però es que a més l'agenda prevista per a l'Eurodiputat em permet complir la paraula donada en campanya electoral.
Sí amigues i amics, gràcies a la coalició electoral, ja tenim Eurodiputat que des del primer moment també està treballant per la Terra, la llengua i la gent del País Valencià i que entre d'altres moltes tasques importants que té al Parlament Europeu, és també la nostra linia directa.
En plena campanya electoral, els candidats valencians de la coalició es vam reunir amb el President de la Unió de Llauradors i Ramaders per intercanviar impressions i propostes per dur a Europa, reunió en la que em vaig comprometre a dur la veu del camp valencià al Foro Europeu. Per eixe motiu m'ompli de satisfacció que la primera visita de l'Oriol siga precissament per recollir eixes propostes de la Uniò de Llauradors i Ramaders i dur-les ja a Europa.

Però no és l'únic compromís, Els Verds del País valencià lluitem per que el tractament de residus complisca la normativa europea i venim recolzant les plataformes anti plans zonals que tant estan malbaratant el nostre territori i comptem com a senyeres les plataformes de les comarques afectades pels plans de la Safor i La Costera que com sabeu afecta a moltes comarques del nostre País.
Doncs bé, si hem de dir-li a Europa què passa, qué millor que fer-ho ja abans de que siga massa tard?.
Així que després de la reunió en València (10.30 h), baixarem a Gandia (13 hores), on en el Casal Jaume I escoltarem la veu de les plataformes. És clar, que s'endurà a més una carpeta amb més peticions d'altres llocs com ara Novelda i el problema del sector del marbre. O d'un poblet que és de Murcia però tan propet a nosaltres San Pedro del Pinatar i que tenen greus problemes de contaminació per fàbriques no controlades; li contarem alguna coseta sobre el Parc Natural del Túria, dels paranys, en fi....iniciem la legislatura europea, moltes qüestions durem a Europa, però a pams i no a vares.... ara amb l'Oriol (ERC), després amb l'Ana (BNG), més tard amb l'Iñaki (ARALAR) i després em tocarà a mi (Els Verds).

Tots compromesos i disposats a lluitar per allò que creiem. Tots plegats en el mateix grup parlamentari i així comptem amb la força dels verds europeus i dels pobles que lliuten per la seua identitat.
El moviment es demostra caminant, les promeses en campanyes electorals complint-les el més aviat possible.